وبلاگ بزرگ ای اسپورت

اس ام اس و جوک

وبلاگ بزرگ ای اسپورت

اس ام اس و جوک

هنر عکس گرفتن از دیگران

هنر عکس گرفتن از دیگران 


اگر بینی بزرگی دارید و می خواهید آن را در عکس کوچک نشان دهید، خیلی ساده می توانید این کار را انجام دهید.

 هنر عکس گرفتن

درست است که باید به سوژه نزدیک باشید، اما نه آنقدر که همه چیز از حالت طبیعی خارج شود. مخصوصا اگر از صورت یک نفر می خواهید عکس بگیرید، تنظیم فاصله بسیار مهم است…

 هنر عکس گرفتن

 

طریقه عکس گرفتن از صفحه مانیتور ویندوز XP را تقریبأ تمامی کاربران مبتدی و پیشرفته آگاه هستند ؛ زدن کلید PrtScr و سپس Paste کردن در محیطی مانند Paint. در ویندوز ویستاهم این کار امکان پذیر است

هنر عکس گرفتن

اصولا ژست گرفتن سوژه را عکاس می بیند و کنترل می کند و باید به سوژه خود بیاموزد چگونه احساسات خود را در تصویر به نمایش بگذارد حتی به این شیوه می توان از فرد شخصیتی متفاوت به نمایش گذاشت.

هنر عکس گرفتن

اگر یک آرایشگر مو و صورت برای کل روزتان استخدام نکرده اید، قطعاً در طول روز موی شما احتیاج به مرتب کردن خواهد داشت. این را در طول عکاسی به خاطر داشته باشید، اما خود ما هم حواسمان به شما هست، چرا که می خواهیم به بهترین شکل در عکس دیده شوید.

 

ثابت بودن دوربین مسئله بسیار مهمی است. بسیاری از عکاسان، پایه های با قابلیت حمل آسان دارند که در هر نقطه ای آن را بر زمین می گذارند. عکاسی با دوربین تلفن همراه این امکان را از شما می گیرد پس بهتر است با روش های دیگری، این ثبات را به دست آورید، مثلا می توانید دستی که دوربین در آن است را با دست دیگر نگه دارید یا به جایی تکیه دهید.

 هنر عکس گرفتن

اگر سر کمی به عقب متمایل شود معمولا چاشنی شرارت را به عکس های شما می افزاید

 هنر عکس گرفتن

چند دقیقه وقت بگذارید و رعد و برق زدن ها را بررسی کنید تا بتوانید سرعت شاتر مناسب تری را برای عکاسی انتخاب کنید.

 هنر عکس گرفتن

عکاسی در ارتفاع کم، همچنین باعث می شود انعکاس های زیباتری ایجاد شده و با استفاده از دیافراگم باز (عمق میدان کم – مات کردن پس زمینه) می توان سوژه را از پس زمینه جدا کرد و تصاویر جذابتری ایجاد کرد.

عکس

مراقب باشید زیاد سد راه نور نشوید. نور مستقیم از مقابل بسیار تملق آمیز است، چون تمام سایه های زیر چشم را پر کرده و چین و چروک ها را نرم (کم) می کند.

 هنر عکس گرفتن

پرتره هایتان را با اضافه کردن اشکال سایه ها زنده کنید. در این آموزش لنزک به شما خواهیم آموخت که چگونه برای استفاده خلاقانه از سایه ها در عکاسی پرتره، نورپردازی درستی انجام دهید.

 هنر عکس گرفتن

آیینه دوربین را قفل کنید (اگر با دوربین DSLR عکاسی می کنید). این امر باعث می شود از تار شدن تصویر به دلیل لرزش ایجاد شده به دلیل بالا و پایین رفتن آیینه جلوگیری شود.

هنر عکس گرفتن 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.